برای ارتباط با مشاوران کنکور پنگوئن فرم زیر را پر نمایید.
در تمامی ساعت شبانه روز میتوانید با مشاورین پنگوئن ارتباط برقرار کنید.

با پنگوئن به رویاهایت برس
بستن

برای کنکور چطور برنامه ریزی کنم تا به هدفم برسم؟

یک برنامه ریزی خوب چه ویژگی هایی داره؟

 

سوال و دغدغه اصلی همه دانش آموزان و کنکوری ها این است که چجوری برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و یک برنامه ریزی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه تا به هدفمون برسیم.اگر برنامه ریزی شما ویژگی های زیر رو داشته باشه میتونی به هدفت برسی و رتبه خوبی در کنکور کسب کنی.

 

  • هدف مشخص داشته باشین
  • تمامی دروس در برنامه هفتتون باید باشه نه فقط یک یا دو درس!
  • ساعت مطالعه بر اساس توانایی شما باشد و هر هفته افزایش بدین
  • تعداد دروس و ساعت مطالعه هر درس متناسب با سطحتون و استاندارد باشه
  • زمان استراحت مناسب و کافی باشد
  • تعادل دروس در روز رو رعایت کنید،به طور مثال بین دو درس اختصاصی یک درس عمومی بذارین.
  • در برنامه حتما باید مرور گذاشته شود.
  • برنامه ریزی حتما باید شامل مبحث دروس باشه
  • در برنامتون حتما تعداد تست مشخص کنین

 

 

رتبه های خوب برنامشون چجوریه؟

 

خب تمامی رتبه برترها یک برنامه ریزی اصولی و شخصی داشتن و رمز موفقیت آنها در کنکور همین مورد بوده.وقتی با این افراد صحبت میکنیم میگن برنامه ریزی داشتن که به آنها استرس نمیداد،یعنی چی؟یعنی برنامشون متناسب با شرایط آنها نوشته شده بود.خب یعنی برنامه رتبه 14 کنکور 99 با رتبه 22 و رتبه 99 منفاوت بوده؟صد در صد متفاته.چون برنامه ریزی کاملا شخصیه و برای هر شخص با شخص دیگر تفاوت داره،پس توجه کنید برنامه آماده نخرین! برای اینکه نمونه برنامه پنگوئن رو ببینی، به مقاله برنامه درسی برای کنکور سر بزن.

 

از همین الان برنامه منظمی داشته باش

برنامه ریزی،مشاوره انگیزشی و مشاوره تحصیلی

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

 

چرا نمیتونم به برنامه هایم پایبند باشم؟

 

برخی از دانش آموزان و کنکوری ها برنامه دارن اما بهش پایبند نیستن یا بخشی از برنامه رو پیاده میکنن و درس هاشون رو هم انباشته میشه و نمیتونن نتیجه لازم رو بگیرن.خب این مورد دو علت اصلی داره:

  • هدف ندارن
  • برنامه درستی ندارن

 

حالا اگر هدفت رو درست انتخاب کنی و برای رسیدن بهش تلاش کنی و بعدش یک برنامه شخصی و اصولی داشته باشی و مشاوری باشه کنارت که کمکت کنه قطعا به هدفت میرسی

 

برنامه ریزی اصولی،رمز موفقیت در کنکور

هر روز چه درس هایی بخونم و چند ساعت باید بخونم؟

 

دو تا سوال مهم اینجا برای تو پیش میاد:

1-هر روز چه درس هایی بخونم؟

2-در روز چند ساعت باید درس بخونم؟

 

در جواب سوال اول می توان گفت که شما بستگی به ساعت مطالعه خودت در روز باید درس ها رو تقسیم کنی.سعی کن دروس با ضرایب بالا هر روز یا اکثر روزها در هفته باشه و متناسب با تعداد ساعت مطالعه درس های عمومی و تخصصیتو قرار بدی

خب سوال دوم هم عدد مشخص نداره!باید بر اساس تواناییهات درس بخونی!یعنی اگر توانایی روزی 4 ساعت در روز مطالعه رو داری باید از 4 ساعت برنامه بریزی اما هر هفته یکم ببریش بالا.ولی خواهشا جوگیر نشو یهو بگی 7 ساعت،چون نمیرسی بهش و بازده نداره!پس پله پله پیشرفت کنی خیلی بهتره که بخوای آسانسوری پیشرفت کنی ولی در نهایت سقوط کنی!

 

 

 

چجوری برای مرور درس هام برنامه ریزی کنم؟

 

خب یکی از رموز موفقیت رتبه برترها مرور مطالب درسی می باشد،این مرور می تواند از روی جزوه و کتاب تست باشد،یا از روی خلاصه نویسی و نکته برداری باشد یا مرور از طریق تست زدن و تحلیل آن باشد.و بهترین زمان برای مرور مطالب به صورت زیر می باشد که می تواند کمک بزرگی به تثبیت و تقویت مطالب در ذهن شما کند تا نتیجه لازم رو بگیرید:

 

  • 10 دقیقه بعد از مطالعه
  • یک روز بعد از مطالعه
  • یک هفته بعد از مطالعه
  • یک ماه بعد از مطالعه
  • یک فصل بعد از مطالعه

 

اگر یک برنامه غیرمنتظره پیش بیاد چیکار کنم؟

 

خب بهترین برنامه،برنامه ای هست که انعطاف پذیر باشد و تایم جبرانی هم داشته باشد که اگه برنامه غیرمنتظره ای پیش اومد در تایم جبرانی بتونی جبرانش کنی.حالا اگر تو مشاور خوبی داشته باشی که برای تو برنامه شخصی بنویسه نه اینکه یک برنامه رو برای همه بفرسته،در این مواقع این مشکل رو به مشاورت میگی که برنامه رو متناسب با شرایطت تغییر بده و راهکار بهت بده که در این مواقع چیکار کنی و با خیال راحت به درس خوندن بپردازی. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بودجه بندی کنکور بزنی.

 

برنامه ریزی باید کاملا شخصی سازی باشد،یعنی متناسب با شرایط شما برنامه نوشته شود تا نتیجه بگیرید

برنامه آماده نخرید!

 

چطور درس‌هایی که ازشون متنفریم رو بخونیم؟

 

یکسری درس‌ها هستن که ممکنه بعد از قبولی در دانشگاه دیگه رنگ اون رو نبینی اما برای اینکه نتیجه خوبی بگیری باید اون‌ها رو بخونی. پس به جای اینکه غر بزنی که من عربی نمی خونم یا من از ریاضی بدم میاد با یک برنامه ریزی صحیح درس‌هایی که چندان علاقه‌ای به اون‌ها نداری رو مطالعه کن. تصورت این باشه که این درس‌ها چقدر در آینده خودت تاثیر گذاره و درصد بالای اون‌ها میتونه مسیر زندگی‌ات رو عوض کنه.

البته میتونی از سیستم پاداش و مجازات هم استفاده کنی. بعد از اینکه برنامه درسی خودت رو اجرا کردی به خودت جایزه بده، مثلاً با خودت بگو «بعد از تموم کردن این فصل یه میان وعده خوشمزه میخورم.» یا «اگه تمام برنامه امروز رو اجرا کردم، می‌تونم امشب سریال مورد علاقم رو ببینم.».

مسلما ساعت‌های خوندن درسی که بهش علاقه نداری تو رو خسته و بی حوصله میکنه پس با پاداش دادن به خودت مطالعه این درس‌ها رو به فعالیتی لذت بخش تبدیل کن.

 

یادت باشه که ممکنه درس هایی که میخونی رو دوس نداشته باشی،اما میتونی به روشی بخونی که دوسشون داشته باشی!

 

چه نکاتی رو باید رعایت کنم تا برنامه ریزی خوبی داشته باشم؟

 

گام اول:خب بچه ها تو مرحله اول واسه خودتون هدف داشته باشید و سپس بیاین برنامه ریزی رو شروع کنید.مثلا بگید میخوایم این هفته 30 ساعت مطالعه کنم یا این هفته نصف ادبیات سال دوم رو تموم کنم یا هر هدف کوتاهی که دوس دارین داشته باشین رو بگین ولی رویایی هدف کوتاه مدت نداشته باشید.

گام دوم:بچه ها تو برنامتون تک درسی نباشید یعنی اینکه میبینم بعضی از دانش آموزا تو یک روز یک درس رو فقط میخونن اونم مثلا 5 ساعت!این اشتباهه و بازده نداره.ذهنتم خسته میشه و نمیتونین خوب تمرکز کنین.

گام سوم:تو برنامه ریزی روزانه خودتون متناسب با شرایط خودتون ساعت بندی کنین و یهو نگین 10 ساعت برنامه ریزی میکنم و کلا 2 ساعت بخونین!متناسب با شرایطتون برنامه بچینید.کم کم ساعت مطالعه رو ببرید بالا بهتره یهو بخواین ببرین بالا و بهش نرسین!

گام چهارم:تو برنامتون چرا استراحت و تفریح نمیزارید؟بچه ها فکر نکنین اگه استراحت نکنین موفق میشین!استراحت و تفریح داشته باشین تا خسته نشین

گام پنجم:در طول روز هم درس اختصاصی بخونید و هم عمومی.یعنی ترکیبی برنامه بچینید و درس های سخت رو پشت سر هم نزارید تا خسته نشین.

گام ششم:تست های هر درس رو به موقع و در زمان مشخص بزنید.دروس عمومی زمان خاصی برای تست زدن دارن و دروس اختصاصی هم همینطور!

آیا کسی هست که در برنامه ریزی بتونه به من کمک کنه؟

 

برنامه ریزی یک کار تخصصی هست و باید برای هر شخص متفاوت باشد.از اونجا که برنامه ریزی درست رمز موفقیت شما در کنکور هست،باید یک مشاور حرفه ای داشته باشی که متناسب با شرایطت بتونه بهترین برنامه رو در اختیار شما قرار بده و جدا از اون کمکت کنه برنامت رو پیاده کنی و تکنیک های مطالعه و تست زنی و هر چیزی که بهت کمک میکنه رو یادت بده و از لحاظ انگیزشی باهات کار کنه که بتونی 100 درصد برنامتو پیاده کنی.میتونی همین الان با مشاوران رتبه برتر کنکور پنگوئن تماس بگیری تا در این راه کمکت کنن و بهترین نتیجه رو بگیری.

 

جهت دریافت برنامه ریزی vip  پنگوئن

فرم زیر را پر کن

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

 

 

مشاوره و برنامه ریزی پنگوئن چجوریه؟

 

خب  میدونم روزای سخت و پر استرسی دارین ولی نگران نباشین ما بهتون کمک میکنیم.تو پکیج مشاوره و برنامه ریزی پنگوئن به صورت روزانه بهتون برنامه تخصصی داده میشه،هر شب با مشاورتون در ارتباطین و میگین چیکارا کردین،تکنیک های مطالعه و تست زنی بهتون گفته میشه،نکات مهمه برنامه ریزی هم بهتون میگیم،خلاصه تنهاتون نمیزاریم.

و اما مشکلی که همه دچار اون میشن رو هم حل میکنیم،اون مشکل چیه؟افت انگیزه و استرس.مشاورامون بهتون مشاوره انگیزشی میدن تا روز کنکور عقب نمونین و بتونین به هدفتون برسین.نگران هیچی نباشین!ما کنارتونیم تا احساس تنهایی نکنین.همین الان  تماس بگیر تا در کمترین زمان ممکن مشکلت حل شه!

 

 

 

خدمات مشاوره و برنامه ریزی vip پنگوئن چیه؟

 

  1. برنامه ریزی شخصی روزانه
  2. پیگیری هر شب
  3. مشاوره انگیزشی
  4. مشاوره تحصیلی
  5. رفع استرس 
  6. کنترل تمرکز
  7. ارتباط با اولیا
  8. ارايه جزوه درسی و کتاب
  9. آموزش تکنیک های مطالعه
  10. آموزش تکنیک های تست زنی
  11. ارایه آزمون
  12. آموزش روش های تحلیل آزمون
  13. افزایش ساعت مطالعه
  14. افزایش تعداد تست
  15. مدیریت زمان
  16. فیلم آموزشی
  17. افزایش تراز و کاهش رتبه
  18. بررسی تخصصی عملکرد هر دانش آموز
  19. ارسال نظرسنجی عملکرد مشاور 

 

برای دریافت خدمات مشاوره و برنامه ریزی vip پنگوئن همین الان فرم زیر رو پر کن

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 اگه سوالی داری بپرس، اگه نظری داری بگو...
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments