برای ارتباط با مشاوران کنکور پنگوئن فرم زیر را پر نمایید.
در تمامی ساعت شبانه روز میتوانید با مشاورین پنگوئن ارتباط برقرار کنید.

با پنگوئن به رویاهایت برس
بستن

برنامه ریزی کنکور انسانی 1403 | پاسخ به 7 سوال چالشی و حل 11 مشکل!

دوست عزیزی که هنوز برنامه کنکور انسانی مناسب و هدفت رو انتخاب نکردی؛ اگه برنامه ریزی برای کنکور انسانی گیجت کرده و نمی‌دونی باید چطور و از کجا شروع کنی، خوب جایی اومدی. تو ادامه‌ی این مطلب همراه ما باش تا کنار هم با روش برنامه ریزی برای کنکور 1403 انسانی آشنا بشیم و به 7 سوال پر چالش در زمینه‌ی برنامه ریزی برای کنکور انسانی پاسخ بدیم ضمن این‌که قراره 11 مشکلی که ممکنه در راه برنامه ریزی کنکور انسانی با اونا مواجه بشی رو مطرح کنیم.

برنامه ریزی درسی برای کنکور انسانی

سوال اول درباره برنامه کنکور انسانی : می‌خوای چی کاره شی؟

یکی از نکات مهمی که باید از همون اول درباره‌ی برنامه ریزی درسی برای کنکور انسانی بدونی اینه که هرکسی از کنکور دادن هدف خودشو داره. پس قبل از هر کار بشین و سنگاتو با خودت وا بکن. ببین آینده‌ی شغلی خودتو چی می‌بینی، می‌خوای چیکاره بشی و اصلاً هدفت از کنکور دادن چیه؟

یادت باشه توی تصمیم‌گیری برای مسیر شغلی آیندت نباید به حرف این و اون توجهی داشته باشی و کورکورانه راه اشتباهو انتخاب کنی. برای یه انتخاب درست، بهترین کار اینه که با در نظر گرفتن علایق و استعدادات، شرایط و امکانات خانوادگی، مالی و بقیه موضوعات رشته‌ی مورد علاقه خودتو انتخاب کنی.

یادت باشه وقتی درباره هدفت آگاهی داشته باشی، انگیزه‌ی طی کردن این مسیر سخت و طولانی رو پیدا می‌کنی و می‌تونی به موفقیتی که لیاقتش رو داری برسی.

مشکل شماره 1: تقلید از برنامه‌ی یه کنکوری دیگه!

از اونجایی که ویژگی‌های شخصیتی آدما با هم متفاوته یه برنامه مطالعه کنکور انسانی نمی‌تونه پاسخگوی هدف‌ها و ویژگی‌های همه باشه. پس برنامه کنکور انسانی هرکسی باید مختص به خودش باشه.

یکی از ویژگی‌های اصلی یه برنامه‌ی خوب و کاربردی اینه که مخصوص خودت طراحی شده و اهداف، شرایط، مدل درس خوندن و تمام نکات ریز و درشت شخصیتی تو در اون گنجونده شدن.

برنامه سه ماهه کنکور انسانی

سوال دوم درباره برنامه ریزی کنکور انسانی : برنامت برای کلاس کنکور رفتن چیه؟

یکی از سوالاتی که در مسیر ریختن برنامه کنکور انسانی باهاش روبه‌رو میشی اینه که آیا رفتن به کلاس کنکور الزامیه یا نه؟

در جواب به این سوال باید گفت که کلاس کنکور راه تضمین موفقیت نیست و ضرورتی برای شرکت در اون وجود نداره. در واقع هرکسی باید با توجه به شرایط خودش ببینه که کلاس کنکور براش مفید واقع میشه یا نه و نباید توی این تصمیم‌گیری کاری به این داشته باشه که بقیه دوستان و آشناها چیکار کردن.

خلاصه در یه کلام، با در نظر گرفتن شرایط مدرسه، مالی، تحصیلی، زمانی و… خودت ببین که کلاس کنکور انتخاب خوبی برات هست یا نه! البته می‌تونی با مشاورت هم در این رابطه مشورت کنی.

فراموش نکن که اصلی‌ترین چیزی که روی موفقیتت تأثیر می‌گذاره تلاش و پشتکار خودته نه شرکت در کلاس‌های مختلف یا خرید پکیج‌های گرون و معجزه‌گر!

مشکل شماره 2: نمی‌رسی هم به مدرسه برسی هم کلاس کنکور

مشکل خیلی‌هایی که کلاس کنکور میرن اینه که نمی‌تونن برنامه درسی برای کنکور انسانی رو طوری تنظیم کنن که هم به مدرسه برسن هم کلاس. مسئولیت‌ها تو سال کنکور به قدر کافی زیاد هست و شرکت توی کلاس‌های کنکور، رسیدن به برنامه کنکور انسانی رو از قبل هم سخت‌تر و خسته‌کننده‌تر می‌کنه.

برای هماهنگ کردن برنامه‌ها بهترین کار اینه که ترجیحاً فقط برای مباحث و درسایی که توشون مشکل داری کلاس بری و سعی کنی تایم کلاس‌ها رو کوتاه‌تر برداری تا کمتر خسته بشی. علاوه بر اون هم ترجیحاً منبع تکالیف و تست‌هایی که برای کلاس باید انجام بدی رو با منابع مدرسه یکی کنی تا فشار کمتری بهتون وارد بشه.

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی کنکور انسانی ، اطلاعات زیر را پر کنید تا مشاوران در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

برنامه مطالعه کنکور انسانی

سوال سوم درباره برنامه کنکور انسانی : کدوم آزمون آزمایشی برات مناسب تره؟

شرکت در آزمون آزمایشی بخش مهمی از برنامه ریزی برای کنکور رشته انسانی حساب می‌شه که شاید خیلی از داوطلبا رو گیج کرده باشه. در حال حاضر آزمون‌های آزمایشی مختلفی وجود دارن که این کار رو برای بعضیا کمی سخت می‌کنه.

توی انتخاب آزمون آزمایشی هم مثه بقیه موارد قبل از هر چیزی باید شخصیت و ویژگی‌های خودت رو در نظر بگیری. مثلاً آزمون قلمچی و گاج هر دو هفته یک بار برگزار می‌شن پس بودجه‌بندیشون قطعاً فشرده‌تره و برای اینکه بتونی خودت رو باهاش هماهنگ کنی فشار بیشتری روته. البته برنامه‌ی مطالعه‌ی قلمچی انعطاف‌پذیری بالایی داره و این از خوبیاش به حساب میاد.

این در حالیه که زمان برگزاری آزمون گزینه دو هر 3 هفته در میونه که این زمان بیشتری برای مطالعه بهت میده و همچنین سطح سوالات این آزمون استاندارد و باکیفیته. از طرف دیگه قلمچی جامعه آماری بزرگ‌تری نسبت به گزینه دو و گاج داره و واسه همین تخمین رتبه توی این آزمون کار ساده‌تریه.

مشکل شماره 3: نمی دونی از اول آزمون شرکت کنی یا از بعد عید

یکی از سوالات دیگه تو برنامه ریزی درسی کنکور انسانی اینه که از کی باید شرکت در آزمونای آزمایشی رو شروع کرد. در جواب به این سوال باید بهتون بگیم که هرچی زود‌تر شروع کنید، بهتره.

  • شرکت توی آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کنه تا نقاط ضعف خودتون رو بشناسید و برطرف کنید.
  • این آزمون‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای مقایسه خودت با دوستان رقیب هست
  • بهت نشون میدن تلاشی که برای درس خوندن کردی چقدر مؤثر بوده

اگه از همون اول با بودجه‌بندی آزمون پیش بری و تحلیل آزمون رو فراموش نکنی با چشم خودت می‌بینی که چطور با هر آزمون پیشرفت می‌کنی. پس بهتره تو برنامه کنکور انسانی حتماً آزمون‌های آزمایشی رو بگنجونی.

مشکل شماره 4: گیج شدی که آزمون شرکت کنی اصلا یا نه!

بیا با هم یه سری از مزایای اصلی شرکت تو آزمون‌های آزمایشی رو ببینیم:

  • آشنایی با سبک سوالای کنکور
  • آشنایی با تکنیک‌های تست زدن به شکل اصولی
  • آشنایی با روش‌های مدیریت زمان و افزایش سرعت
  • آشنایی با نقاط ضعف و قوت
  • مقایسه با جامعه‌ی آماری
  • آشنایی با نحوه‌ی آزمون دادن
  • آشنایی با فضای جلسه کنکور و تقویت توانایی مدیریت استرس
  • برخورداری از یه بودجه‌بندی مشخص برای برنامه کنکور انسانی
  • سنجیدن کیفیت درس خوندن

اینا فقط چند مورد از منفعت‌های آزمون‌های آزمایشی هستند که دلیل خوبی برای گنجوندن اون توی برنامه کنکور انسانی محسوب میشن.

برنامه ریزی درسی کنکور انسانی

سوال چهارم برنامه ریزی کنکور انسانی : چه درس‌هایی رو بالا بزنی قبول می‌شی؟

کنکوری عزیز برای اینکه بتونی توی رشته‌ی مورد نظرت قبول بشی اول باید ببینی چه درس هایی باید بخونی و طبق اون توی برنامه کنکور انسانی که برای خودت در نظر گرفتی برای درسایی که ضریب بالاتری دارن زمان بیشتری بذاری و خودتو توی این دروس تقویت کنی. ضرایب دروس کنکور انسانی به شکل زیر هستن:



مشکل شماره 5: گیج شدی که چه منابعی رو بخونی

از قسمت‌های مهم ریختن برنامه کنکور انسانی انتخاب کتاب به عنوان منبعه؛ قبل از هرچیزی این نکته رو فراموش نکن که اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع شما کتاب درسی خودته که باید اونو از بر باشی. در ادامه بعضی از بهترین منابع کنکور انسانی 1403 رو معرفی می‌کنیم:

 

  • حالا نوبت دروس اختصاصی در برنامه درسی برای کنکور انسانی رسیده:

«فلسفه و منطق آبی قلمچی»، «فلسفه جامع کنکور انسانی سری میکروطبقه‌بندی گاج» و «فلسفه و منطق جامع خیلی سبز – دو جلدی پایه و دوازدهم» مناسب اند.

«جامعه‌شناسی جامع مشاوران آموزش»، «جامعه‌شناسی جامع خیلی سبز» و «جامعه‌شناسی جامع میکروطبقه‌بندی گاج» هم منابع معتبری برای درس جامعه‌شناسی هستند.

بعضی از کتاب‌های خوبی که بهتره توی برنامه کنکور انسانی بگنجونی «جامع علوم و فنون ادبی کنکور مهر و ماه»، «علوم و فنون ادبی جامع کنکور سری میکروطبقه‌بندی گاج» و «علوم و فنون ادبی جامع خیلی سبز» هستن.

«جغرافیای جامع کنکور مشاوران آموزش» و «جغرافیای جامع کنکور خیلی سبز» جزء منابع معتبر هستند.

«تاریخ جامع کنکور خیلی سبز»، «تاریخ جامع کنکور انسانی سری میکروطبقه‌بندی» برای بار اول و همچنین «تاریخ کنکور لقمه طلایی مهر و ماه» برای جمع‌بندی انتخاب‌های خوبی هستند.

«کتاب اقتصاد خیلی سبز»، «آبی اقتصاد کنکور انسانی قلمچی» و «کتاب اقتصاد جامع کنکور انسانی سری میکروطبقه‌بندی گاج» می‌تونن انتخاب‌های خوبی برای درس اقتصاد باشن.

کتاب‌های «عربی جامع کنکور انسانی میکروطبقه‌بندی گاج» و «عربی جامع انسانی خیلی سبز» برای بالا زدن عربی تخصصی کنکور انسانی مفیدن.

«روانشناسی جامع کنکور انسانی سری خط ویژه» و «روانشناسی خیلی سبز» به‌عنوان منابع معتبر این درس شناخته شده‌اند.

«ریاضیات و آمار جامع علوم انسانی خیلی سبز»، «جامع ریاضی و آمار مهر و ماه» و «ریاضیات انسانی خط ویژه گاج » جزء منابع مناسب هستند.

مشکل شماره 6: فکر می کنی هر چی بیشتر بخونی بهتره

بعضیا فکر می‌کنن اگه بشینن پشت سر هم، بدون هیچ اصول و برنامه‌ای، درس بخونن موفق میشن در حالی که روش درس خواندن برای کنکور انسانی توی زمانش خلاصه نمیشه و به کیفیت و نوع درس خوندن بستگی داره.

همین الان این رو بدون که باید کیفیت مطالعه‌ات رو ارتقا بدی نه کمیتش رو. پس به جای اینکه روزانه الکی 12 ساعت پای کتاب و درس بگذرونی و آخر فقط خسته و بی‌انگیزه بشی روی نوع و کیفیت درس خوندنت تمرکز کن.

راستی به صورت مفصل درباره‌ی این موضوع تو مقاله برنامه ریزی کنکور به سبک آلفرد هیچکاک صحبت کردیم.

برنامه ریزی درسی برای کنکور رشته انسانی

سوال پنجم برنامه ریزی برای کنکور انسانی : کدوم مباحث رو می تونی کمتر بخونی؟

بعضی از مباحث توی هر درس هستن که می‌تونی با یه بار خوندن پروندشون رو ببندی و یا اینکه توی برنامه کنکور انسانی براشون زمان کمتری بذاری. مثلاً:

  • مباحثی که از قبل توشون قوی هستی
  • یه سری حفظیاتی که ساده هستن
  • بعضی از فرمولای ریاضی
  • قواعد ساده‌تر عربی
  • بعضی آرایه‌های فارسی و…

جزء این موارد هستن که می‌تونی بعد از یک بار خوندنشون از روی متن کتاب و درسنامه دیگه فقط براشون تست بزنی تا اینجوری مرورشون کنی. به طور کلی هم می‌تونی توی برنامه ریزی درسی برای کنکور رشته انسانی برای دروسی که با توجه به رشته موردنظرت ضریب کمتری دارن، زمان کمتری اختصاصی بدی.

مشکل شماره 7: یه سری مباحث هست که هر چی می‌خونی متوجهشون نمی‌شی

اگه توی بعضی مباحث احساس ضعف شدید داری و هرچقدر می‌خونی بازم چیزی ازشون متوجه نمیشی می‌تونی از سی‌دی‌ها و یا کتاب‌های کمک آموزشی متنوع، معلم‌های مدرسه یا معلم خصوصی یا چند جلسه کلاس کنکور کمک بگیری.

همچنین اگه توی یه مبحث نسبت به بقیه‌ی مباحث ضعیف‌تری یا اینکه اصلاً بهش علاقه نداری بهتره که تو اون کمال‌گرا نباشی یعنی سطح انتظاراتی که از خودت داری رو در اون مبحث پایین‌تر بیاری. علاوه بر همه اینا می‌تونی با مشاور هم مشورت کنی و ازش کمک بگیری.

مشکل شماره 8: نمی دونی چی رو الان بخونی چی رو بگذاری بعد عید؟

اول فروردین تا زمان کنکور بهترین دوره برای مرور دروسه؛ به همین خاطر هم ترجیحاً باید سعی کنی که پرونده‌ی اکثر درس‌ها رو قبل از عید ببندی تا بعد عید با حجم عظیمی از مطالب روبه‌رو نشی و الکی بهت استرس وارد نشه.

یه مدل ریختن برنامه کنکور انسانی به این شکله که توی پاییز یکی از دروس پایه رو در کنار دوازدهم پیش ببری و سعی کنی تا دی پرونده‌ی اون پایه رو ببندی. به خاطر برگزاری امتحانات، دی بهترین زمان برای دوره‌ی نیم‌سال اول دوازدهمه.

از اواسط بهمن تا اواخر اسفند می‌تونی پایه‌ی دیگه رو شروع کنی و دوازدهم رو هم کنارش پیش ببری. از اول فروردین تا اواسطش به خصوص 13 روز عید بهترین کار، دوره و مرور دوازدهم و پایه‌ایه که تا پاییز خونده بودی. بعد از اون تا اواسط اردیبهشت دیگه باید پرونده‌ی دوازدهم و پایه‌ای که از بهمن شروع کردی رو ببندی و از اون به بعد فقط به مرور و جمع‌بندی مطالب بپردازی.

مشکل شماره 9: به ضرایب درس‌ها توجه نمی‌کنی

ضریب درس‌ها توی گروه یکی از نکاتیه که خیلی توی قبولی رشته موردنظرت اهمیت داره، پس ازش غافل نشو. اگه بتونی درصد دروسی رو که ضریب بیشتری دارن توی کنکور بالا بزنی تأثیر زیادی روی رتبت توی زیرگروه مورد نظر و رشته و دانشگاه قبولیت داره.

برنامه ریزی برای کنکور رشته انسانی

سوال ششم برنامه کنکور انسانی : چند ساعت تو روز درس بخونی مناسبه؟

قبلاً هم گفتیم کیفیت و نوع درست خوندنه که به تلاش معنی میده نه کمیتش. پس در برنامه کنکور انسانی ساعت مطالعه مشخصی وجود نداره. به جای اینکه خودت رو درگیر ساعت مطالعه کنی و الکی زمانت رو هدر بدی با این روش‌ها سعی کن کیفیت درس خوندنت رو بالا ببری:

  • هر روز یه زمان و حتی یه جای مشخص برای درس خوندن در نظر بگیر؛ اینکار باعث میشه به درس خوندن توی اون زمان عادت کنی.
  • صبح‌ها زود بیدار شو چون هر چقدر زودتر شروع به درس خوندن کنی برنامه‌‌ی روزانت سریع‌تر به انجام میرسه و زمان بیشتری برای استراحت و رسیدن به بقیه‌ی کارها برات باقی می‌مونه.
  • قسمت‌های مهم رو هایلایت و از تکنیک خلاصه‌نویسی استفاده کن. اینکار باعث تثبیت بهتر دروس میشه و موقع مرور درسا بهت کمک می‌کنه.
  • از کرنومتر برای محاسبه‌ی ساعت مفید مطالعت استفاده کن.
  • همیشه زمانی رو برای تست زدن توی برنامت بذار. اگه فقط درس بخونی و تست نزنی هیچ فایده‌ای نداره چون کنکور تستیه نه تشریحی!
  • بعد از اینکه تست‌های آموزشی درس رو زدی و از یادگیری کامل درس مطمئن شدی، تست زمان‌دار بزن.
  • حتماً تست‌هایی که می‌زنی رو از روی پاسخ‌نامه تحلیل کن.
  • باید الگوی درس خوندنت ثابت باشه؛ یعنی نباید یه روز 10 ساعت درس بخونی و فرداش هیچی. ثابت و پیوسته درس بخون نه با نوسان.
  • موقع درس خوندن تمام عواملی که ممکنه حواست رو پرت کنه از محیط حذف کن.
  • ساعت مطالعت رو با کسی مقایسه نکن! آدما با هم فرق دارن، تازه شاید ساعت مطالعه یکی خیلی بیشتر اما کیفیت و سطح درس خوندن کمتری داشته باشه. پس مقایسه ممنوع!

مشکل شماره 10: یهو سر درس خوندن خوابت می‌بره

عزیز من کاملاً طبیعیه که بعد از یه مدت درس خوندن بازده‌ت پایین بیاد. برای همین ممکنه اگه بخواهی 3 ساعت پشت هم و بدون هیچ استراحتی درس بخونی وسطش خوابت ببره. چشم‌ها و ذهن نیاز به استراحت دارن پس با پشت هم درس خوندن در واقع داری به خودت آسیب می‌رسونی!

بهترین کار اینه که بین مطالعه به خودت استراحت بدی. در دروس عمومی با هر یک ساعتی که درس می‌خونی بهتره حدود 15 دقیقه استراحت کنی. موقع مطالعه‌ی دروس اختصاصی هم به ازای هر 2 ساعت، 25 دقیقه استراحت نیاز داری. البته توی زمان استراحت نباید سراغ گوشی یا کارایی که چشم‌ها رو خسته‌تر می‌کنن، بری.

مشکل شماره 11: همش استرس درس داری، نمی تونی بخوابی یا تفریح کنی

متأسفانه توی چند سال اخیر از کنکور یه غول بزرگ ساختن اما واقعیت با تصورات ما خیلی فرق داره. هیچ‌کس نمیگه کنکور سخت نیست اما اگه یه برنامه برای کنکور انسانی بچینی و به اون پایبند باشی قطعاً به آرزوهات می‌رسی. پس نیاز نیست روز و شبت رو از استرس و حس بد پر کنی چون با اینکار فقط به سلامت خودت ضربه می‌زنی. درضمن درس خوندن برات سخت‌تر می‌شه و بازده‌ت هم پایین میاد.

قرار نیست همه درسا رو 100 بزنی، اول می‌بینیم چه رشته‌ای به دردت می‌خوره بعد متناسب با اون برنامه درسی برای کنکور می‌چینیم

برنامه درسی برای کنکور انسانی

سوال هفتم برنامه کنکور انسانی : برای مرور درس‌ها چه برنامه‌ای داری؟

موقع برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1403 حتماً زمانی رو برای مرور دروس در نظر بگیر. مرور و تکرار یکی از مؤثرترین راه‌ها برای تثبیت مطالبه که انجامش به شکل اصولی برات کلی فایده داره. بهترین زمان مرور از ابتدای فروردین تا روز کنکوره.

همچنین برای مرور بهتره به جای مطالعه‌ی دوباره‌ی موارد، با تست زدن در هر مبحث، بخش‌هایی که فراموش کردی یا توشون مشکل داری رو مشخص کنی و بعد با دوره‌ی اونا از روی منابع و تست‌های بیشتر، مشکل رو برطرف کنی.

نگران چی هستی؟ برنامه‌ریزی کنکورت رو بسپارش به ما

داشتن یه تیم مشاوره کنکور انسانی که کاربلد و حرفه‌ای باشه می‌تونه این مسیر رو برات خیلی ساده‌تر کنه؛ پس دوست کنکوری عزیزمون که رشته‌ی انسانی می‌خونی:

اگه برای برنامه ریزی گیج شدی، اصلا نگران نباش! ما تا روز کنکور در کنارتیم و می تونیم تا رسیدن به هدفت کمکت کنیم. فقط کافیه با ما تماس بگیری…

 

برنامه ریزی کنکور انسانی پنگوئن

راستی اگه دوست و اشنا تو رشته‌های دیگه‌ای جز انسانی درس می‌خونه می‌تونه با کلیک روی لینک های زیر در مورد برنامه‌ریزی کنکور تو رشته‌ی خودش کلی اطلاعات کسب کنه 

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی کنکور انسانی ، اطلاعات زیر را پر کنید تا مشاوران در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

شاید این سوالا برات پیش بیاد

1) کلاس کنکور برای موفقیت لازمه یا DVD یا کتاب؟

با در نظر گرفتن شرایط مدرسه، مالی، تحصیلی، زمانی و… خودت ببین که کلاس کنکور انتخاب خوبی برات هست یا نه!
فراموش نکن که اصلی‌ترین چیزی که روی موفقیتت تأثیر می‌گذاره تلاش و پشتکار خودته نه شرکت در کلاس‌های مختلف یا خرید کتاب‌ها، DVD‌ها و پکیج‌های گرون و معجزه‌گر!

2) کدوم آزمون رو باید شرکت کنی و کدوم رو نه؟

توی انتخاب آزمون آزمایشی هم مثه بقیه موارد قبل از هر چیزی باید شخصیت و ویژگی‌های خودت رو در نظر بگیری. مثلاً آزمون قلمچی و گاج هر دو هفته یک بار برگزار می‌شن پس بودجه‌بندیشون قطعاً فشرده‌تره و برای اینکه بتونی خودت رو باهاش هماهنگ کنی فشار بیشتری روته. البته برنامه‌ی مطالعه‌ی قلمچی انعطاف‌پذیری بالایی داره و این از خوبیاش به حساب میاد.
این در حالیه که زمان برگزاری آزمون گزینه دو هر 3 هفته در میونه که این زمان بیشتری برای مطالعه بهت میده و همچنین سطح سوالات این آزمون استاندارد و باکیفیته. از طرف دیگه قلمچی جامعه آماری بزرگ‌تری نسبت به گزینه دو و گاج داره و واسه همین تخمین رتبه توی این آزمون کار ساده‌تریه.

3) با چه برنامه ریزی پیش بری موفق می‌شی؟

بعضیا فکر می‌کنن اگه بشینن پشت سر هم، بدون هیچ اصول و برنامه‌ای، درس بخونن موفق میشن در حالی که روش درس خواندن برای کنکور انسانی توی زمانش خلاصه نمیشه و به کیفیت و نوع درس خوندن بستگی داره.
همین الان این رو بدون که باید کیفیت مطالعه‌ات رو ارتقا بدی نه کمیتش رو. پس به جای اینکه روزانه الکی 12 ساعت پای کتاب و درس بگذرونی و آخر فقط خسته و بی‌انگیزه بشی روی نوع و کیفیت درس خوندنت تمرکز کن.
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
74 اگه سوالی داری بپرس، اگه نظری داری بگو...
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
حمید

من تابستون رو فقط روی یه درس وقت گذاشتم اونم درس ادبیات که بهش علاقه دارم. الان حس میکنم از بقیه درسا خیلی عقب افتادم. چطوری برنامه ریزی کنم که برسم تا اسفند همه رو تموم کنم؟

استاد مصدری

سلام
روزت بخیر باشه
این احساس رو همه دارن ولی اگه فقط یک درس خوندی کار اشتباهی کردی
چرا تا اسفند تموم کنی؟
ببین کمیت و کیفیت هر دو باید باشه
اگر درساتو زود تموم کنی و یاد نگیری ضررش بیشتره
باید تمامی درس ها رو طبق اصول صحیح بچینی که بتونی در مدت زمان استاندارد تموم کنی
بک یری درس ها رو بیشتر بخونی و یک سری درس ها رو کمتر

صحرا کاظم زاده

سلام
چطوری می تونم زمان بندی رو طوری انجام بدم که ساعت های مطالعم رو زیاد کنم. من تو روز بیشتر از 8 ساعت نمی تونم درس بخونم ولی دوستام تا 12، 13 ساعت هم می خونن.

استاد مصدری

سلام امیدوارم حالت خوب باشه
برای موفق شدن در کنکور فقط افزایش ساعت مطالعه ملاک نیست
کمیت و کیفیت هر دو باید با هم برن بالا
شاید 8 ساعت تو کیفیتش بهتر از دوستای با 12 و 13 ساعت مطالعه باشه
ولی در کل برای افزایش ساعت مطالعه باید هدف گذاری پلکانی داشته باشی
یعنی به طور هفتگی و کم کم ساعت مطالعتو ببری بالا
مثلا برای هفته بعد ساعت مطالعه رو 8:30 کن
راه دیگه باید برنامت خسته کننده نباشه
بدونی هر درسیو کی بخونی و کی تست بزنی
جزوه بخونی یا کتاب
فیلم ببینی
و کلی مورد دیگه تاثیر میزاره تو افزایش ساعت مطالعه

دیاکو

ساعات مطالعتو با هیچکی مقایسه نکن
کیفت مهم ن کمیت

mhrad

سلام، برای پشت کنکوری ها هم برنامه می دین؟ من نمی خوام مثل برنامه سال اولی ها پیش برم.

استاد مصدری

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
بله برنامه هر شخص با شخص دیگه فرق داره حتی کسی که هم پشت کنکوری هست برنامش با برنامه پشت کنکوری دیگه فرق داره
کلا برنامه اصولی باید برنامه ای کاملا منحصر به فرد باشه تا بتونی اونو کامل انجام بدی و نتیجه بگیری

فرزاد

سلام
امیدوارم سلامت باشید
از خدمتتون یه سوال داشتم
اگه طبق برنامه پیش بریم و تو روز یه درس رو عقب بیفتیم و دیگه نکشیم که ادامه بدیم بهتره همون روز درس خوندن رو تموم کنیم یا بگذاریم برای فردا؟ من خودمو وادار می کنم به خوندن که فکر می کنم اشتباهه.

استاد مصدری

سلام ممنونم
حالتون خوبه؟
وادار کردن اشتباهه باید با علاقه برین جلو
به نظرم باید یک ساعت به خودتون فرصت بدین استراحت کنید حالتون اوکی شد دوباره ادامه بدین
البته شرایط هر فرد با فرد دیگه فرق داره
باید در لحظه مشاورتون که شناخت از شما داره راهکار بده

کنکوری

سلام
من چند تا سوال دارم. برای مشاوره باید هزینه ای پرداخت کنم؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
نه رایگانه بپرسید در خدمتم

Mhdss

سلام…من ۱۲هم ادبیاتم امسال هم کنکوری هستم..دروس دهم و یازدهمم هم یک دور هم حتی نخوندم…تازه میخام شروع کنم ولی سردرگمم نمیدونم از کجا شروع کنم

استاد مصدری

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
باید ترکیبی از دوازدهم و دهم شروع کنید
البته این حالت کلی هست اما برای هر شخص با شخص دیگه فرق داره

فرزانه

سلام. تاثیر معدل چقدره تو کنکور؟ معدل کدوم پایه حساب می شه؟ من معلدلم زیاد خوب نبوده اگه رتبه بیارم احتمال قبولیم کمه یا معدل تو رتبه تاثیر داره؟

استاد مصدری

سلام ظهر جمعه شما بخیر باشه
تاثیر معدل 30 درصد مثبت هست
یعنی اگر معدلت پایین باشه تاثیر داده نمیشه
در حال حاظر معدل اهمیت زیادی نداره
کنکوری بخون و تلاش کن و اگر خوب درصد بزنی میتونی نتیجه عالی بگیری

Asadi

سلام وقتتون بخیر.
اما میگن که تاثیر معدل 40 درصد هست و سال دیگه میشه 60 درصد!!؟

استاد مصدری

سلام برای 1401 که 30 درصد هست و برای 1402 هنوز قطعی نشده

امیرعلی بهادری

سلام ممنون از زمانی که برای پاسخگویی اختصاص میدید. من یه مشکل دارم اونم اینه که معمولا بین دو گزینه شک می کنم و گزینه غلط رو انتخاب می کنم. راهکاری داره این بیماری؟

سلام وقتتون بخیر و شادی
این مشکل اکثر بچه های کنکوری هست
برای حل این مشکل باید پله ای کار کنین
یعنی در منزل بدنتون رو عادت بدین ب سوالاتی که شک دارین جواب ندین در مرحله اول
یعنی اول سوالاتی که مطمینید رو کامل بزنید و از این سوالات بگذرین و دور دوم با دقت سوال رو بخونید و اگر نتونستین بگذرین
اول در منزل تمرین کنین و عادت کنین و بعد در آزمون
مطمین باش اگر از امروز فقط یک سوالی که شک داری رو نزنی موقع کنکور تعداد غلط هات نزدیک صفر میشه و کلی تاثیر داره تو رتبت

عطا

سلام برای درس عربی تست کدوم کتاب رو پیشنهاد می کنید؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
کتاب تستی خوب هست که متناسب باشرایط و سطح شما باشه
اما کتاب های خوب عربی موجود انتشارات زیر هستن
نشرالگو
خیلی سبز
میکرو گاج

sheeerin

سلام. خدودا باید تو هر روز چقدر استراحت در نظر بگیریم؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
هر چقدر که تایم مطالعه دارین بقیش رو استراحت کنین

آرزو عصار

سلام من یازدهم انسانی هستم و تصمیم دارم که از الان دروس امسال و سال قبل رو به طور کامل مرور کنم و تست بزنم. آیا شما برنامه برای قبل کنکوری ها هم میدین؟ چون بدون برنامه نمی تونم و هر برنامه ای هم خودم بریزم رو مطابقش پیش نمی رم.

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر و شادی
بله صد در صد
از پایه اصولی برین جلو راحتتر میتونین تو کنکور نتیجه عالی بگیرین
و قطعا نباید زمان رو از دست بدین
برای برنامه باید اصول برنامه ریزی رو انجام بدین اما احتمالا باید اول دوره اونو ببینین یا مشاور تخصصی بگیرین

کامیارز

سلام وقت بخیر
برای جمع بندی درس عربی چه کتابی رو پیشنهاد می کنید؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
کتاب خیلی سبز خوبه

لعیا

سلام وقت بخیر
من پایه ی دوازدهم هستم تا الآنم برنامه ریزی نکردم برا کنکور ،اگه از الان شروع کنم به نظر شما میتونم کاملا آماده باشم برا کنکور؟
در ضمن میشه چند منبع خوب معرفی کنید برای تست زنی

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر و امیداوارم حالتون خوب باشخ
از الان میتونین خودتون رو آماده کنین اما به شرطی که موارد زیر رارعایت کنین
برنامه ریزی درست و اصولی
منابع خوب
آزمون خوب
مشاور خوب
تلاش و پشتکار خوب

شادنوش

سلام. من پول چندانی ندارم. چطوری می تونم با کم ترین هزینه یکی از قبولی های خوب کنکور شم؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
بهترین راه اینه که برنامه ریزی رو خودت یاد بگیری و هزینه کمی بدی و یک ماه با مشاور بری جلو و بقیه ماه ها رو خودت بری جلو
البته اگه هر ماه مشاور داشته باشی که عالی میشه ولی اگر مشکل مالی داری این بهترین راه حله

مبین

سلام خسته نباشید ببخشیدما مشکلی مالی داریم چگونه میتونه یدونه برنامه برای کنکور بگیرم

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
مشاورین باهاتون تماس میگیرن راهنماییتون میکنن

زهرا خدادادیان

سلام برای دادن برنامه چقد هزینه باید پرداخت کنیم؟؟

سلام وقتتون بخیر
مشاوره اولیه رایگان هست و هزینه طرح هامون متفاوت هست

فاطمه زارع

سلام من یازدهم انسانی هستم و هنوز هیچی از کنکور و مباحثی که داره سر در نیاوردم بار ها خوندم اما هنوز هیچی متوجه نشدم .

استاد مصدری

سلام ما کمکتون میکنیم
نگران نباشین
مشاورین باهاتون تماس میگیرن راهنماییتون میکنن

مهسا

سلام من 12 انسانی ام و تاحالا کتابای دهم و یازدهم رو نخوندم و دوره نکردم و سال یازدهم هم که کلا مجازی بود و سراغ کتابا نرفتم میشه برنامه بهم بدین بتونم خودمو برسونم ممنون

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
بله حتما ما بهت مشاوره میدیم
برنامه هم میدیم هم نکات مهم رو بهت میگیم و سریع تورو به بقیه میرسونیم
مشاوران ما هم سریعا با شما تماس میگیرن تا مشکلاتت حل بشه

مهسا

سلام من سال دوازدهم انسانی ام و تا حالا دروس 10 و 11رو دوره نکردم میخواستم بهم برنامه بدین بتونم خودمو برسونم و ساعت مطالعه هم پایینه و زود خسته میشم

استاد مصدری

نگران نباش حتما کمکت میکنیم
باید طبق اصول صحیح برنامه بگیری و بری جلو و اصول صحیح مطالعه رو رعایت کنی
ساعت خوابتو تنظیم کنی و ما هم کلی بهت انرژی میدیم تا از این رو به اون رو بشی

علی

سلام به نظرتون لازمه تو ازمون های ازمایشی قبل عید شرکت کنم؟ تصمیم اینه از بعد عید شروع کنم

استاد مصدری

سلام حالت خوبه؟
شرکت در آزمون های آزمایشی از اهم واجبات هست و هر چه زودتر شرکت کنی بهتره چون متوجه میشی کجا مشکل داری
استرست هم کمتر میشه
البته مهم تر از شرکت در آزمون انجام تحلیل آزمون درست هست که باید یاد بگیری و خیلی میتونه بهت کمک کنه

کاربران ناشناس

درود
اگر تا امروز هیچ درسی رو نخونده باشم و کلی عقب افتاده باشم از کجا شروع کنم چطوری درس بخونم

سلام وقتتون بخیر
شرایطتوون رو بگین
رشته
پایه
سن
نمره مدرسه

چکاوک

سلام چند ساعت فلسفه منطق رو تو برنامه داشته باشیم؟

استاد مصدری

سلام باید ببینی چه رشته ای میخوای بری و متناسب با ضریب درست ساعت مطالعت رو ببری بالا
یعنی اگر ضریبش پایین بود ساعت مطالعه اون کمتر و اگر ضریبش بالا بود قطعا باید زمان بیشتری بزاری

مهسا

سلام
من یه برنامه ریزی میخوام

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر لطفا با شماره 02149729000 تماس بگیرین یا شمارتون رو ثبت کنین مشاوران در اسرع وقت با شما تماس میگیرن

Asadi

سلام وقتتون بخیر. میگن تاثیر معدل 40 درصد هست، بنظرتون برا کنکور بیشتر بخونیم یا مدرسه؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
تاثیر معدل که 30 درصد مثبت هست
قطعا برای کنکور بخونید چون تاثیر زیادی نداره معدل برای سال 1401

آوینا

سلام ایا شما برای پایه های یازدهم و دهم هم برنامه درسی میدین؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
بله ما برای تمامی پایه ها مشاور تخصصی و رتبه برتر میزاریم
و کسایی که از پایه اصولی شروع میکنن قطعا نتیجه خوبی میتونن بگیرن و برنامه ویژه ای هم داریم

Fateme

سلام ببخشید من میخام یکی از رشته آموزش ابتدایی یا رشته آموزش راهنمایی قبول بشم باید رتبه و ترازم چند بشه ممنون میشم کمک کنید

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر باشه
برای فرهنگیان باید حداقل ترازتون 6500 باشه

مونا

باسلام . من پارسال به دلیل اینکه درسا و آزمونهای زیادی که داشتم کنکور ندادم از هفته قبل شروع کردم به خوندن اگه یا این برنامه شما پیش برم میتونم خودمو برسونم

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
بله حتما
چون برنامه شخصی سازی شده و متناسب با شرایط شما نوشته میشه و براتون ارسال میشه

دیاکو

سلام
با عرض خسته نباشید
ی چن تا سوال داشتم
من تا الان هنوز نتونسم دروس یازدهم و دوازدهم تموم کنم نمیدونم واقا چیکار کنم لطف کنید ی راهنمایی کنید

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر الان بهترین موقع برای جمع کردن دروسه
اگر سطحت خوبه با یک برنامه ریزی عالی میتونی همه رو تموم کنی اما اگه سطحت متوسطته باید طبق بودجه بندی بری جلو و یک سری موارد رو حذف کنی

مهدیه

سلام من دوازدهم هستم توی یه منطقه دور افتاده ونه چندان خوب هستم آزمونی برگزار نمیشه یا اگه هم میشه هزینشون زیاده
درس های سال ۱۱و۱۰ هم هنوز هیچ نخوندم خیلی استرس دارم واسه همین درس نمیتونم بخونم میخواستم تا عید‌ درس های یازدهم بخونم اما ب دلایلی نشد البته هنوز وقت هس ک بخونم ولی ب نظر شما با این وضع من کنکور قبول میشم ؟هنوز جای موفقیتی هست?

استاد مصدری

سلام بله
به شرطی که از الان اصولی و خوب برین جلو و زمان رو دیگه از دست ندین

پیمان

سلام من امسال کلاس یازدهم هستم و از دروس های سال دهم چیز زیادی نمی‌دونم آیا لازم است ک برگردم و درس های سال قبل را بخونم یا فقط درس های امسال(یازدهم) و سال بعد( دوازدهم ) را بخونم

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
در دوران عید بهترین موقع برای جمعبندی پایه هست
البته اگه یازدهم رو خیلی عقب هستین اولویت اول یازدهم هست
چون تابستون دوباره وقت جمعبندی دروس پایه هست

کاربران ناشناس

من یازده انسانی هستم و از قبل از عید متاسفانه چندین درس رو نخوندم بنا به دلایلی و بسیار نگرانم مطالب کنکور رو دنبال میکنم اما اصلاا متوجه نمیشم باید چیکار کنم و برای رشته روانشناسی و تربیت دبیری نمیدونم باید روی کدوم درس ها تمرکز بیشتری بزارم.درس های سال قبل رو هماصلا مرور نکردم و به شدت نگرانم واز شدت نگرانی نمیدونم باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید ..

سلام وقت بخیر
طبق بودجه بندی عمل کنید
چون باید روی مباحث مهم کار کنید
همچنین رو دروسی بیشر تمرکز کنید که ضرایب بالاتری داشته باشه

Zahra

سلام.خسته نباشید،.من سال ۱۴۰۰ کنکور دادم،.برای کنکور امسال ثبتنام نکردم. میخوام برای سال بعد بخونم،.حالا با این شرایط مضخرف ،عمومی ها رو هم بخونم،یا فقط تخصصی؟..ممنون میشم راهنمایی کنید،.الانم حقوق میخونم پیام نور،.انصراف بدم یا کنار دانشگاه،برای کنکور بخونم؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
هنوز برای 1402 مشخص نیست
بنظرم بیشتر تخصصی وقت بزارین

Hns

سلام وقتتون بخیر
من سال یازدهمم و میخوام رشته حقوق بیارم ولی نمیدونم کدوم دروس رو از پایه قوی کنم و از کِی شروع کنم به خوندن پایه دهم و مرور پایه یازدهم

استاد مصدری

سلام وقت بخیر
از آنجا که شما سال یازدهمی و زمان خوبی تا کنکور داری
باید روی همه دروس تمرکز کنی تا بتونی حقوق رو تو بهترین دانشگاه قبول بشی

یلدا

سلام یه سوال داشتم من سال دهم انسانی هستم میخوام شروع کنم برای کنکور به نظرتون اول از چی شروع کنم؟

یلدا

سلام یه سوالی داشتم من دهم انسانی رو تموم کردم میخوام شروع کنم برای کنکور بخونم بنظرتون از کجا شروع کنم؟؟
و اینکه بنظرتون از الان شروع کنم خوبه؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
امیدوارم حالتون خوب باشه
بله از الان باید شروع کنید
با یک برنامه ریزی منظم و دقیق ما هم کمکت میکنیم
اگر با مطالبی که تو سایت گذاشتیم نتونستی برنامتو شروع کنی با مشاورین ما تماس بگیر واست برنامه بریزن

مریم دیانه

سلام وقت بهیر. من برای کنکور ۱۴۰۲، از قبل کتابای مبحثی نشر الگو رو خریدم مثل: دستور زبان فارسی /لغت و املا و تاریخ ادبیات.حالا که عمومی ها حذف شده و به طبع درس فارسی؛ نباید اینارو بخونم ؟ به دردم نمیخورن؟ یا ممکنه مفید باشن و وقت بذارم بخونمشون ؟…. :(((

استاد مصدری

سلام وقت بخیر
عمومی حذف شده
و تشریحی باید بخونید اگر دوازدهمی هستین