برای ارتباط با مشاوران کنکور پنگوئن فرم زیر را پر نمایید.
در تمامی ساعت شبانه روز میتوانید با مشاورین پنگوئن ارتباط برقرار کنید.

با پنگوئن به رویاهایت برس
بستن

برنامه کنکور ریاضی 1403 به شیوه‌ی پنگوئن

دوست عزیزی که در رشته‌ی ریاضی و برای کنکور درس می‌خونی و صبح تا شب دنبال برنامه کنکور ریاضی می‌گردی، اگر برنامه ریزی برای کنکور ریاضی حسابی گیجت کرده و نمی‌دونی باید از کجا و چطور شروع به اینکار کنی با ما همراه باش تا فوت و فن ریختن یه برنامه قوی و حسابی رو بهت یاد بدیم.

برنامه کنکور ریاضی به سبک پنگوئن

قدم اول برنامه کنکور ریاضی: کدوم رشته و کدوم دانشگاه ؟

کلاً قبل از انجام هر کاری باید هدف اصلی خودت از اون کار رو مشخص کنی، چون این هدف به مسیرت معنی می‌ده و انگیزه و تلاشتو چند برابر می‌کنه. پس اولین کارت در زمینه‌ی ریختن یه برنامه کنکور ریاضی باید این باشه که با در نظر گرفتن علایق و سلیقت، استعدادت، شرایط و امکانات مادی و خانوادگیت و موضوعات مهم دیگه رشته و دانشگاه مورد علاقه خودتو انتخاب کنی تا بتونی با آگاهی کامل براش بجنگی و بهش دست پیدا کنی.

تو خودتی! پس برنامه‌ی درسیت هم باید مختص تو باشه!

در خصوص یاد گرفتن روش برنامه ریزی برای کنکور ریاضی نمی‌شه واسه هر کسی یه نسخه پیچید. آدما با هم فرق دارن و هرکسی باید با توجه به توانایی و ویژگی‌های شخصیتی خودش یه برنامه‌ کنکور ریاضی مخصوص بچینه که بهش تو رسیدن به اهدافش کمک کنه. به‌هیچ عنوان درگیر این نشو که فلان دوستت چقدر برنامش با تو فرق می‌کنه یا کدوم مشاور چجوری برای یکی از آشنا‌ها‌تون برنامه کنکور ریاضی نوشته! فراموش نکن که یه برنامه‌ی خوب براساس تمام ویژگی‌های شخصیتی خودته.

اما قبل از این‌که بریم سراغ قدم دوم، بیا اول به دو تا سوال مهم که معمولاً ذهن کنکوری‌ها رو به خودش مشغول می‌کنه با هم جواب بدیم و خیالمون رو از این بابت راحت کنیم:

آیا لازمه آزمون آزمایشی شرکت کنی؟

یکی از کارهایی که توی برنامه کنکور ریاضی باید بگنجونی شرکت توی آزمون‌های آزمایشیه. این آزمونا تو موارد زیادی می‌تونن بهت برای موفقیت در کنکور کمک کنن مثل:

  • با هر بار آزمون دادن می‌تونی با سبک سوالای کنکور بیشتر آشنا بشی و انواع مختلف سوالاتی که طراح‌های عزیز روشون مانور می‌دن رو بهتر بشناسی.
  • آزمون دادن بهت کمک می‌کنه تا سرعت خودتو توی تست زدن بالا ببری.
  • یکی از خوبیای دیگه آزمون دادن اینه که با تکنیک‌ها و راه‌های تست زدن به شکل حرفه‌‌ای‌تری آشنا می‌شی.
  • تعداد زیادی از رقیبات توی آزمون‌های آزمایشی مختلف شرکت می‌کنن. تو با اینکار می‌تونی خودتو با جامعه‌ی آماری مقایسه کنی و ببینی کجای کاری.
  • با آزمون دادن می‌تونی بسنجی درس‌هایی که این چند وقت خوندی رو خوب و کامل یاد گرفتی یا نه.
  • اگه یاد بگیری تو آزمون دادن به جای نتیجه‌ی آزمون روی پیشرفت خودت تمرکز کنی می‌تونی با هر بار تحلیل آزمون نقطه ضعف‌هات رو بشناسی و روشون کار کنی. اینجوری بعد چند وقت کامل برات روشن می‌شه که چقدر تونستی سطح خودتو ارتقا بدی.

آیا لازمه کلاس کنکور بری؟

هیچ وقت فراموش نکن که «کلاس کنکور لازمه‌ی موفقیت نیست» و شرکت کردن در اون فقط یه انتخاب شخصیه. جواب این سوال بستگی به خودت و شرایطی که داری، داره. مثلاً بعضیا خودآموز هستن و به‌راحتی می‌تونن با تو خونه درس خوندن و توجه به جزییات کتاب‌های درسی و جزوه‌ها، استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و شرکت تو آزمون‌های مختلف مطالب رو یاد بگیرن.

 

شرایط مدرسه و کیفیت تدریس دبیران عزیز هم می‌تونه روی جواب این سوال تأثیر‌گذار باشه. جدای از اینا رفت‌و‌آمد به کلاس کنکور بخش زیادی از زمان و انرژی شما رو می‌گیره و در واقع انگار یه مسئولیت کنار کار‌های مدرسه به لیست بلند و بالای برنامه‌هات اضافه می‌شه.

 

پس بهترین کار اینه که با سبک و سنگین کردن شرایط ببین تصمیم خودت چیه و به حرفای دیگران توجهی نداشته باش. به‌علاوه فراموش نکن که اگه توی یه درس یا یه مبحث مشکل داشته باشی، می‌تونی با کمک گرفتن از سی‌دی‌های آموزشی، جزوه‌های خاص یا معلم خصوصی هم این مشکلو به‌سادگی برطرف کنی.

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی کنکور ریاضی ، اطلاعات زیر را پر کنید تا مشاوران در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

نحوه مطالعه و برنامه ریزی کنکور ریاضی

قدم دوم برنامه کنکور ریاضی: کدوم درس‌ها رو باید بالا بزنی؟

همونطور که می‌دونی بودجه بندی کنکور ریاضی از سه سال دهم، یازدهم و دوازدهم هست. حالا قراره با هم ضرایب دروس کنکور ریاضی رو بررسی کنیم:

 

 

 

برای بالا زدن درس‌ها چه منابعی رو بخونی بهتره؟

این روزا کلی کتاب‌کار و منبع مختلف برای کنکور وجود دارند و این می‌تونه تو رو توی انتخاب منبع و برنامه ریزی برای کنکور ریاضی 1403 حسابی گیج کنه! قبل از هرچیزی هرگز فراموش نکن که کتاب درسی باید اولین و اصلی‌ترین منبعت برای کنکور باشه.

استفاده از کتاب‌های تست و کمک آموزشی اهمیت خیلی زیادی داره اما باید در کنار اونا کتاب درسی رو از بر باشی و هیچ قسمتی از اون رو نخونده باقی نذاری. حالا یه سری از منابع کنکور ریاضی 1403 توی هر کدوم از مباحث رو بهت معرفی می‌کنیم:

 

  • بخش اختصاصی دروس کنکور ریاضی شامل ریاضی، فیزیک و شیمیه

 

بهترین کتاب‌های حسابان و ریاضی شامل کتاب‌های نشر الگو و جامع کنکور خیلی سبز هستن که جفتشون درسنامه‌ی قوی و تست‌های متفاوت و جذابی دارند. برای مبحث گسسته و احتمال توی برنامه کنکور ریاضی می‌تونید سراغ کتاب‌های گسسته و آمار و احتمال جامع خیلی سبز و همینطور میکرو طلایی گاج برید. تو بحث هندسه هم کتاب هندسه 1 و 2 و 3 نشر الگو تست‌های زیاد و سطح بالایی داره اما درسنامش برای کسایی که خیلی تو این درس قوی نیستن جالب نیست. برای یه درسنامه‌ی بهتر می‌تونید سراغ کتاب هندسه‌ی پایه و دوازدهم خیلی سبز برید.

 

برای برنامه کنکور ریاضی در درس شیمی کتاب‌های پایه و دوازدهم مبتکران تست‌های زیاد و متنوع و درسنامه‌ی کامل و مفصلی دارند اما به خاطر حجم بالا، خوندنشون زمان‌بره و شاید این موضوع برای بعضیا استرس‌زا باشه. یکی دیگه از پیشنهاد‌‌های ما کتاب شیمی پایه و دوازدهم خیلی سبزه که درسنامه‌‌های کوتاه‌تر و در عین حال کامل و جذابی دارن و تستاشون در سطح متوسط تا چالشیه. یادت باشه برای شیمی باید زیاد تست بزنی چون هم ضریب بالایی داره و هم سرعت تو تست زدن می‌تونه راحت تو رو از رقیبات جلو بندازه.

 

فیزیک از درس‌های سخته ولی اگه تست زیاد بزنی، می‌تونی به قدری که نیازه از پسش بر بیای. در بحث فیزیک هم می‌تونی سراغ کتاب‌های فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم الگو بری که تستاشون حسابی چالشی و متنوعه، البته درسنامه‌ی این سری هم چندان مفصل نیست. برای یه درسنامه‌ی مفصل‌تر و تستای سطح پایین‌تر می‌تونی سری «سیر تا پیاز» یا «کتابای میکروطبقه‌بندی گاج» رو توی برنامه کنکور ریاضی خودت بگنجونی. راستی یادت نره بعد از تست زدن حتماً پاسخ‌ها رو آنالیز کنی.

برای مشاوره برنامه کنکور ریاضی ، اطلاعات زیر را پر کنید تا مشاوران در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

حذف مباحث در برنامه ریزی کنکور ریاضی

قدم سوم برنامه کنکور ریاضی: چه درس‌هایی رو زیاد لازم نیست روشون مانور بدی؟

توی کنکور همه چیز نسبی محسوب می‌شه و نمی‌تونی از همون اول بگی من فلان درس رو خالی می‌ذارم و به جاش درصد بقیه درس‌هارو بالا می‌زنم، چون ممکنه طراحان عزیز کنکور ریاضی 1402 سوالات درسی که توش قوی‌تر هستی رو سخت‌تر بدن و هیچ تضمینی نیست که طراح طبق انتظارات و برنامه‌ریزی تو برای کنکور عمل کنه.

با این حال اگه توی یه درسی ضعیف‌تر از بقیه هستی یا اصلاً بهش علاقه نداری یه راهکار خوب اینه که تو اون درس کمال‌گرا نباشی و به یه درصد پایین‌تر مثه 10 تا 30 رضایت بدی. توی تمام دروس، حتی دروس تماماً مفهومی و غیر حفظی مثل ریاضی هم همیشه یه تعدادی از سوال‌ها ساده طرح میشن و می‌تونی با اخصاص دادن بخشی از برنامه کنکور ریاضی امسالت بهشون از خیلی از رقبایی که کاملاً کنار گذاشتنشون، جلو بیفتی.

راستی پیشنهاد می‌کنیم سری هم به مقاله برنامه درسی کنکور به شیوه آلفرد هیچکاک بزنی.

چه مباحثی رو بعد عید می‌تونی بذاری کنار؟

یکی از حیاتی‌ترین زمانا برای کنکوریا 13 روز عید و سه ماه بعدشه. در واقع توی همین 13 روز می‌تونی پرونده‌ی دوره‌ی یه سری از درسا رو ببندی و دیگه سراغشون نیای. این مباحث شامل دینی، لغات ادبیات و زبان و عربی، فرمولای حفطی فیزیک و ریاضی و شیمی هستن. البته یادت باشه درسته که بعضی از مباحث رو می‌ذاری کنار ولی قرار نیست فراموش‌شون کنی. در واقع بعد از عید تست زدن و آنالیز پاسخ‌ها می‌تونه بهترین گزینه برای بعضی از مباحث باشه.

چه مباحثی رو یه بار هم بخونی کافیه؟

یکی از مشکلاتی که تقریباً همه کنکوریا باهاش دست و پنجه نرم می‌کنن احساس فراموشیه که دوره و مرور از راه‌های مؤثر در از بین بردنشه. با این حال بعضی از مباحث رو در صورت اصولی خوندن حتی اگه یه بارم بخونی کافیه. این درسا و مباحث شامل بعضی از قسمت‌های حفظی شیمی، دستور زبان و آرایه‌های ادبیات، دستور زبان عربی و گرامر زبان انگلیسی می‌شن. در حقیقت با یک بار درست و اصولی خوندن این مطالب دیگه نیازی به دوره کردنشون نداری و باید فقط و فقط براشون تست بزنی تا اینجوری خودت رو تقویت کنی.

حرفه‌ای بودن نحوه برنامه ریزی کنکور ریاضی ، رمز موفقیت در قبولی

برنامه ریزی کنکور ریاضی و ساعات مطالعه مناسب

قدم چهارم برنامه کنکور ریاضی: باید بدونی چند ساعت و چطور بخونی تا به هدفت برسی

برای اینکه ببینیم باید « چگونه در کنکور ریاضی موفق شویم » بهتره یک بار برای همیشه تکلیف این سوال رو روشن کنیم. دوست من از همین الان این رو بدون که نباید درس خوندن رو توی زمان و تایمش تعریف کرد چون چیزی که به تلاشت معنی میده کیفیت و نوع خوندنه نه کمیتش! بهترین کار اینه که به جای x ساعت درس خوندن تو روز و گول زدن خودت روی نوع و کیفیت درس خوندنت تمرکز کنی. یعنی چی؟ یعنی:

  • هر روز یه زمان مشخص برای درس خوندن در نظر بگیر. با اینکار کم‌کم به درس خوندن توی اون زمان عادت می‌کنی و تبدیل به بخشی از زندگیت می‌شه.
  • ترجیحاً صبح زود بیدار شو. هرچی زودتر درس خوندن رو شروع کنی، زود‌تر هم به برنامه‌‌ی روزانت می‌رسی و کارات تموم می‌شه. این‌طوری زمان بیشتری برای استراحت و رسیدن به باقی برنامه‌ها برات باقی می‌مونه.
  • همراه مطالعه کردن سعی کن قسمت‌های مهم رو هایلایت کنی و همیشه خلاصه‌نویسی رو هم همراه کارت داشته باش چون باعث تثبیت بهتر دروس میشه.
  • تست زدن به شدت مهمه. همیشه زمانی رو برای تست زدن توی برنامت بذار.
  • الگوی درس خوندن ثابت داشته باش و نوسان رو از زمان درس خوندنت حذف کن. منظورمون اینه که نباید یه روز 10 ساعت درس بخون و فرداش هیچی.
  • موقع درس خوندن تمام توجه و حواست به اون باشه نه چیزای دیگه!

نحوه درست برنامه ریزی درسی کنکور

چطوری برای کنکور درست درس بخونیم؟

برنامه درسی کنکور و مطالعه دروس به شیوه درست

چند ساعت تو روز باید استراحت کنی؟

ذهن ما بعد از یه مدت انجام دادن کاری ازش خسته می‌شه و بازده و توانایی‌مون برای اون کار پایین میاد. واسه همین با 4 ساعت پشت هم درس خوندن به خودت هیچ لطفی نکردی!

توی بحث دروس عمومی به ازای هر یک ساعت مطالعه حدود 15 دقیقه استراحت و در دروس اختصاصی با هر 2 ساعت مطالعه 25 دقیقه استراحت، تأثیر مثبتی توی افزایش بازده درس خوندن داره. البته توی زمان استراحت نباید سراغ گوشی یا کارایی که چشمات رو خسته‌تر می‌کنه بری.

تازه بعد از اینکه به برنامه روزت رسیدی و تونستی طبق بودجه‌بندی خودت رو پیش ببری، دیگه می‌تونی باقی روز رو استراحت کنی.

قرار نیست همه درسا رو 100 بزنی، اول می‌بینیم چه رشته‌ای به دردت می‌خوره بعد متناسب با اون برنامه درسی برای کنکور می‌چینیم

نحوه صحیح برنامه ریزی برای کنکور ریاضی

قدم پنجم برنامه کنکور ریاضی: بهترین شیوه برای برنامه‌ریزی چیه؟

برنامه ریزی برای کنکور ریاضی می‌تونه یه کار سخت و گیج‌کننده باشه و خسته‌ات کنه. برای اینکه یه برنامه‌ی منطقی بریزی و با اجراش به موفقیت برسی، می‌تونی از یه گروه مشاوره دلسوز و کاربلد توی مسیرت کمک بگیری و با خوندن تجربه‌های کنکوریای سال‌های پیش، درس گرفتن از اشتباهات اونا و دیدن انواع نمونه برنامه ریزی کنکور ریاضی این مسیر رو برای خودت ساده‌تر کنی.

چطوری هم درس بخونی هم بری عروسی پسر خالت؟

عزیز من کنکوری بودن به معنی دست از زندگی برداشتن نیست! اگر یه برنامه برای کنکور ریاضی بچینی، طبق اون پیش بری و خودت رو به بودجه‌بندی آزمون‌ها برسونی، می‌تونی کنار درسات به باقی کار‌های زندگی هم برسی.

 

نقش مرور در برنامه ریزی کنکور ریاضی

قدم ششم برنامه کنکور ریاضی: برنامه‌ی مرورت رو از الان بچین!

توی جدول برنامه ریزی کنکور ریاضی حتماً از الان یه جایی هم برای مرور درسا بذار. مرور و تکرار یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین قسمتای برنامه کنکور ریاضی هستن و اگه بتونی اصولی انجامشون بدی توی تثبیت مطالب تأثیر فوق‌العاده‌ای دارن. برای مرور، بهترین کار اینه که به جای رفتن سراغ درسنامه یا کتاب درسی، با تست زدن در هر مبحث مشخص کنی که تو چه بخشایی هنوز مشکل داری و بعد با دوره کردن اونا از روی منابع و دوباره تست زدن مشکلاتو برطرف کنی.

یه کار مفید دیگه در زمینه مرور هم اینه که از همین الان با هر بار تست زدن، سری تست‌ها‌ی زیر رو با علامت‌گذاری متفاوت برای خودت مشخص کنی و تو زمان دوره کردن دوباره سراغشون بری:

  • تست‌هایی که برات چالشی بودن اما درست زدی
  • تست‌هایی که با کمک درسنامه تونستی بزنی
  • تست‌هایی که غلط زدی
  • تست‌هایی که به نظرت نکته‌دار بودن
نگران چی هستی؟ برنامه‌ریزی کنکورت رو بسپارش به ما

کنکوری عزیز اگه برای برنامه‌ریزی گیج شدی، اصلا نگران نباش! ما تا روز کنکور در کنارتیم و می‌تونیم با برنامه ریزی کنکور ریاضی 1402 تا رسیدن به هدفت کمکت کنیم. فقط کافیه با ما تماس بگیری…

پنگوئن و برنامه ریزی کنکور حرفه ای

راستی اگه تو فک و فامیل، همسایه، دوست و غریبه کسی هست که تو رشته‌های دیگه‌ای جز ریاضی درس می‌خونه، می‌تونه با راهکارهایی که در لینک های زیر مورد بررسی قرارشون دادیم، در مورد برنامه‌ریزی کنکور تو رشته‌ی خودش کلی اطلاعات مفید کسب کنه 

برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی کنکور ریاضی ، اطلاعات زیر را پر کنید تا مشاوران در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

"*" زمینه های مورد نیاز را نشان می دهد

شاید این سوالا برات پیش بیاد

1) برای قبولی تو رشته و دانشگاه مورد نظرت رو کدوم درس‌ها باید بیشتر قفلی بزنی؟

طبیعتاً هرچی ضریب یه درس بالاتر باشه اهمیتش هم بیشتره. حالا با توجه به اینکه رشتت تو چه زیر گروهی قرار می‌گیره و محل تحصیل ایده‌آلت، باید توی برنامه کنکور ریاضی که برای خودت نوشتی به درسایی که ضریب بالاتری دارن زمان بیشتری اختصاص بدی و ترجیحاً اونا رو بالاتر بزنی.

2) برای قبولی تو رشته و دانشگاه مورد نظرت کدوم مباحث رو می‌تونی کمتر بخونی؟

توی کنکور همه چیز نسبی محسوب می‌شه و نمی‌تونی از همون اول بگی من فلان درس رو خالی می‌ذارم و به جاش درصد بقیه درس‌هارو بالا می‌زنم، چون ممکنه طراحان عزیز کنکور ریاضی 1402 سوالات درسی که توش قوی‌تر هستی رو سخت‌تر بدن و هیچ تضمینی نیست که طراح طبق انتظارات و برنامه‌ریزی تو برای کنکور عمل کنه.
با این حال اگه توی یه درسی ضعیف‌تر از بقیه هستی یا اصلاً بهش علاقه نداری یه راهکار خوب اینه که تو اون درس کمال‌گرا نباشی و به یه درصد پایین‌تر مثه ۱۰ تا ۳۰ رضایت بدی. توی تمام دروس، حتی دروس تماماً مفهومی و غیر حفظی مثل ریاضی هم همیشه یه تعدادی از سوال‌ها ساده طرح میشن و می‌تونی با اخصاص دادن بخشی از برنامه کنکور ریاضی امسالت بهشون از خیلی از رقبایی که کاملاً کنار گذاشتنشون، جلو بیفتی.

3) چند ساعت بخونی؟ چقدر بخونی؟

دوست من از همین الان این رو بدون که نباید درس خوندن رو توی زمان و تایمش تعریف کرد چون چیزی که به تلاشت معنی میده کیفیت و نوع خوندنه نه کمیتش! بهترین کار اینه که به جای x ساعت درس خوندن تو روز و گول زدن خودت روی نوع و کیفیت درس خوندنت تمرکز کنی. یعنی چی؟ یعنی:
* هر روز یه زمان مشخص برای درس خوندن در نظر بگیر. با اینکار کم‌کم به درس خوندن توی اون زمان عادت می‌کنی و تبدیل به بخشی از زندگیت می‌شه.
* ترجیحاً صبح زود بیدار شو. هرچی زودتر درس خوندن رو شروع کنی، زود‌تر هم به برنامه‌‌ی روزانت می‌رسی و کارات تموم می‌شه. این‌طوری زمان بیشتری برای استراحت و رسیدن به باقی برنامه‌ها برات باقی می‌مونه.
* همراه مطالعه کردن سعی کن قسمت‌های مهم رو هایلایت کنی و همیشه خلاصه‌نویسی رو هم همراه کارت داشته باش چون باعث تثبیت بهتر دروس میشه.
* تست زدن به شدت مهمه. همیشه زمانی رو برای تست زدن توی برنامت بذار.
* الگوی درس خوندن ثابت داشته باش و نوسان رو از زمان درس خوندنت حذف کن. منظورمون اینه که نباید یه روز ۱۰ ساعت درس بخون و فرداش هیچی.
* موقع درس خوندن تمام توجه و حواست به اون باشه نه چیزای دیگه!
ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
39 اگه سوالی داری بپرس، اگه نظری داری بگو...
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
سمانه

سلام
ببخشید می خواستم بپرسم شما برنامه ریزی هاتون به چه صورتیه، روزانه است، هفتگیه، ماهانست؟
و آیا پشتیبان هم دارین؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر و شادی
برنامه ها کاملا شخصی هست و هفتگی صورت میگیره
البته کسی برنامه روزانه هم بخواد بهش میدیم
یعنی کاملا متناسب با شرایط شما انجام میشه
پشتیبان که فقط پشتیبانی میکنه
ما مشاور داریم مشاور شخصی که همه کار میکنه

مهربان

سلام، من تو عمومی ها خیلی ضعیفم، یعنی کلا حفظیاتم اصلا خوب نیست. چی کار باید بکنم؟ چون این طور که متوجه شدم اگه بخوام رتبه خوب کسب کنم نباید چیزی حذف کنم. چی کار کنم پس؟

استاد مصدری

سلام حالت خوبه
بله برای رتبه آوردن نباید چیزی حذف کرد
هر درسی قلق خاص خودشو داره و باید برای هر درس روش مختلفی رو به کار ببری تا نتیجه بگیری
مثلا برای یک درس باید خلاصه نویسی کنی
برای یک درس نکته برداری یا حاشیه نویسی
البته این اول کاره
تو باید تکنیک های مطالعه و تست زنی مخصوص هر درس هم یاد بگیری که بترکونی
یکجا باید فیلم آموزشی ببینی
یکجا باید با تست یاد بگیری
و البته مهمه دروس عمومی رو کی بخونی و مرور کنی

امیرمحمد

سلام. اگه یه روز کامل عمومی بخونم یه روز کامل اختصاصی اشکالی داره؟ نمی تونم وقتی وارد دروس اختصاصی میشم یهو بپرم بعدش ادبیات بخونم.

استاد مصدری

سلام خوبید
بله کاملا اشتباهه
این مدلی کاملا خسته کننده هست و بازده مناسبی نداری
باید بین دو درس سخت یک درس عمومی بزاری
وقتی نمیتونی یعنی برنامه درستی نداری و نمیدونی هر درس رو کی بخونی و چجوری بخونی و چجوری تست بزنی

رئوفی

سلام
یه سوال. چی کار کنیم که تمرکزمون بره بالا؟ ساعت های مطالعه من کم نیست ولی حواسم وسط درس پرت میشه بعد به خودم میام میبینم مثلا ده دقیقه گذشته من تو فکر بودم. این اتفاق خیلی میفته تو روز و من ده دقیقه های زیادی رو از دست میدم.

استاد مصدری

سلام
برای مقابله با هر یک از عوامل فوق که هر کدام به گونه‏ ای مانع تمرکز حواس می‏ شود – باید به راه‏کار خاص و مناسب با آن توجه کرد. در عین حال نکات زیر می‏ تواند به عنوان راه‏کارهای کلی برای حفظ تمرکز حواس در دوران کنکور، مؤثر واقع شود:

1. یکی از راهکارهای افزایش تمرکز حواس در دوران کنکور اینست که در ابتدا و قبل از هر چیز، برای تمام فعالیت‏ های درسی و غیردرسی برنامه‏ ریزی کنید. اوقات شبانه‏ روز را در یک جدول زمان‏بندی شده از هنگام بیداری تا موقع خواب، یادداشت نموده و برای هر کاری، زمان خاص و مناسب آن را معین نمایید، سعی کنید طبق همان برنامه تنظیم شده به انجام دادن همان فعالیت مشخص (کلاس، مطالعه، استراحت، عبادت، ورزش و…) بپردازید. جدول برنامه ریزی کنکور می تواند در این مسیر به شما کمک کند.

همچنین زمان معین و مشخصی را در طول روز، برای اندیشیدن درباره موضوعات مختلف با تخیلات و افکار مزاحم، اختصاص دهید. این کار حداقل دو فایده مهم دارد:

الف. نظم و انضباط در تمام فعالیت ‏ها – حتی در اندیشه‏ ها و افکارتان – راه پیدا می‏ کند که خود بسیار ارزشمند است.

ب. اگر افکار مزاحم در غیر زمان معین، به سراغتان آمد و باعث حواس‏پرتی شما شد، می‏ توانید به خود وعده بدهید که زمان اندیشیدن در این باره، فلان زمان خاص و معین است. تأکید می‏ کنیم برای هر کار و فعالیتی وقت مشخص معین کنید و در آن وقت به هیچ امری غیر از آن کار نپردازید.

شیوا صفی آریان

یکی از کارهایی که من برای تمرکز می کنم اینه که بلند درس می خونم و هر جایی که حس کنم داره حواسم پرت می شه میرم صورتم رو میشورم دوباره شروع می کنم.

پاشا

سلام، سال یازدهم هستم و می خوام از تجربی به ریاضی تغییر رشته بدم. برنامه ریزی رو چطوری از الان پیش ببرم تا بتونم تو کنکور رتبه خوب بیارم؟

استاد مصدری

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه
اول منابع مناسب تهیه کن و برنامه اصولی متناسب با شرایطت داشته باش
یک سری نکات رو حتما رعایت کن تو برنامه ریزی
مثل:
ساعت مطالعه در روز متناسب با تواناییهات باشه
بین دو درس سنگین یک درس آسون بزار
اون تایمی که خیلی کشش درس خوندن داری درس سنگین تر رو بزار
درس هایی که ضریب بالا هستن رو بیشتر در برنامت بزار
در برنامت تست و مرور هم بزار
خلاصه نویسی و نکته برداری انجام بده
مدیریت زمان کن
آزمون بده و تحلیل کن

smr

سلام معمولا بهتره چند تا درس رو تو روز تو برنامه بگنجونیم؟

استاد مصدری

سلام بستگی به توانایی شما داره
برای هر کس فرق داره
و بستگی به ساعات مطالعه شما در روز داره

mie

سلام معمولا بهتره چند تا درس رو تو روز تو برنامه بگنجونیم؟

استاد مصدری

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
بستگی به توانایی شما داره
برای هر کس فرق داره
و بستگی به ساعات مطالعه شما در روز داره

علیرضا

سلام برای تست جامع چه کتابی رو معرفی می کنین؟

استاد مصدری

سلام متوجه نشدم
تست جامع چه درسی؟

علیرضا

شیمی و حسابان

استاد مصدری

متوجه منظورتون نمیشم؟تدریس؟

ریحانه

سلام ایا منطقیه که قسمت هایی که حلشون تو ریاضی زمان بره رو حذف کنم رو مواردی بیشنر وقت بذارم که زودتر از پسشون بر میام

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
سوالتون رو شفاف بپرسین
برای ازمون؟
برای مدرسه؟
برای کنکور؟
هدفتون چیه؟

مهندس آینده مملکت

سلام وقت بخیر. ببخشید من با چند تا منبع خوندن اصولا مشکل دارم. ایا ایرادی داره که مثلا تا فروردین یه منبع رو تو هر درس بخونم تموم کنم بعد برای مرور و جمع بندی از یه کتاب جامع جمع بندی استفاده کنم؟

سلام وقتتون بخیر
همانطور که بهتون گفتیم تو مقاله
برای هر درس یک منبع تهیه کنین
چندمنبعی استفاده نکنین
و بجای اینکه چندین کتاب رو برای یک درس بخونین
یک منبع رو چندین بار بخونین
و بیخودی به خودتون استرس الکی ندین

فرانک معتمد

سلام تو برنامه چند ساعت می تونم اوقات فراغت قائل بشم

استاد مصدری

سلام بستگی به میزان ساعت مطالعه و مدرسه و کارتون داره
اوقات فراغت برای هر کس فرق داره
ولی هر هفته باید ساعت مطالع شما افزایش پیدا کنه

ساره

سلام استاد مصدری. امیدوارم حالتون خوب باشه. من یه مقداری تو محاسبات هول میشم معمولا راه رو درست میرم جواب اخر رو اشتباه در میارم. باید چی کار کنم

استاد مصدری

سلام
امیدوارم که حالت خوب باشه
خب برای این باید ریشه یابی کرد که مشکل اساسیت کجاست
ممکنه سوال رو با دقت نخونده باشی
ممکنه جواب ها رو درست نخونده باشی
ممکنه در محاسبات اشتباه کرده باشی یا یک فرمول رو اشتباه رفته باشی
پیشنهاد من اینه که سوال رو با دقت بخونی
و اینکه محاسبات و روش های نوینش رو یاد بگیری و بعد بری سراغ فرمول ها و مباحث جدید

حسین

سلام برای فیزیک چند ساعت تو هفته اختصاص بدیم بهتره؟

استاد مصدری

سلام امیدوارم حالت خوب باشه
اگه رشتت ریاضیه فیزیک از درس های مهمته
سعی کن اگر کمتر از 5 ساعت در روز میخونی 6 ساعت حداقل در هفته وقت بزار
و اگر بیشتر از روزی 5 ساعت میخونی در هفته حداقل 9 ساعت در هفته وقت بزار
البته به خیلی از عوامل بستگی داره من حدودی و تقریبی بهت گفتم

محسن

سلام خسته نباشید برای قبولی تو رشته مهندسی تعمیر هواپیما در شهر تهران باید چه رتبه ای بیارم و متوسط چند درصد باید بزنم

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
رتبتون زیر 2000 و میانگین حداقل 40

مهسا

سلام روزتون بخیر 🙂
هزینه مشاورتون چقدره؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
مشاوره اولیه رایگان هست
و طرح هامون هزینه هاش متفاوته

دنیا

سلام خوبین وقت بخیر سوال من اینه آیا اینطوری خوبه هر روز حسابان و فیزیک تو برنامه من باشه بعد یک روز در میون شیمی؟بعد سوال دیگه هندسه آمار گسسته چجوری باید بخونم ؟هر روز یا یک روز در میان؟ ادبیات هم هر روز باشه؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
امیدوارم حالتون خوب باشه
ببینید برنامه ریزی کاملا شخصیه
اولا باید ببینیم کدوم درساتون ضیفه و کدوم قوی هستین
و مهم هست که قراره چی قبول بشین
چون ضرایب دروس رشته ها متفاوت هست
پیشنهادم اینه که با شماره 02149729000 تماس بگیرید و از یک جلسه مشاوره رایگان استفاده کنید

یلدا

سلام وقت بخیر من پایه یازدهم ریاضی هستم . و از پایه دهم برای کنکور اصلا نخوندم و امادگی ندارم آیا از تابستون میتونم به صورت کنکوری از پایه شروع کنم؟ دیر نیست؟
میتونم شروع کنم و رتبه خوبی بیارم؟

استاد مصدری

سلام وقتتون بخیر
بله از الان تا پایان تابستان بهترین زمان برای جمعبندی دهم و یازدهم هست

ایمان جباریان

سلام وقتتون بخیر‌
من کنکوری سال ۱۴۰۳ ریاضی هستم و خواستم بدونم از حالا مشاور تحصیلی نیازه برای برنامه ریزی؟اگه مشاور خوب سراغ دارید معرفی کنید
برای تابستان دهم به یازدهم چیکار کنم میشه راهنمایی کنید؟
مدرسه ما نمونه دولتیه و کلاس های پیش خوانی دروس سال بعدو گذاشته به نظرتون برم یا وقت تلف کردنه؟خودم بخونم بهتر نیست؟
ممنون میشم جواب بدین

استاد مصدری

سلام وقت بخیر با موسسه تماس بگیر مشاوران راهنماییت میکنن