برای ارتباط با مشاوران کنکور پنگوئن فرم زیر را پر نمایید.
در تمامی ساعت شبانه روز میتوانید با مشاورین پنگوئن ارتباط برقرار کنید.

با پنگوئن به رویاهایت برس
بستن

تست زنی کنکور

 

تست زنی کنکور

 

موفقیت در کنکور سراسری مستلزم این می باشد که علاوه بر مطالعه ،شما بدانید تست زنی چیست و چگونه می توان روش های تست زنی کنکور را آموخت. همواره دیدید که افرادی با معدل بالا و مطالعه زیاد، اما در کنکور موفق نیستند و رتبه ی خوبی را کسب نمی کنند، علت این است که این داوطلبان ،تست زنی کنکور بلد نیست و تکنیک های تست زنی را فرا نگرفته اند، بدین منظور توصیه می شود که حتماً تست زنی خود را تقویت بخشید و با یک برنامه ریزی درست در کنکور سراسری موفق شوید.همچنین می توانید با مجموعه پنگوئن تماس بگیرید و از مشاوران تخصصی کنکور سراسری روش های تست زنی کنکور و تکنیک های تست زنی را یاد بگیرید. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله بودجه بندی کنکور بزنید.

تست زنی صحیح،رمز موفقیت در کنکور

روش تست زنی

 

تست های هر آزمون شامل دو بخش می باشند:

1. صورت خود سؤال و موضوع آن

2. گزینه های سؤال

توجه داشته باشید که شما می توانید برای پاسخ به هر تست از هر یک از دو روش بالا استفاده کنید یا از طریق سؤال به جواب برسید و یا از طریق گزینه های سؤال .اگر شما داوطلبان کنکور سراسری روش تست زنی و تکنیک های تست زنی را یاد بگیرید به راحتی می توانید در کنکور رتبه ی خوبی را کسب نمایید. فقط توجه داشته باشید که تست های کنکور نمره ی منفی دارند، یعنی اگر سؤالی را اشتباه جواب دهید نمره ی منفی می گیرید و اگر سؤالی را جواب ندهید نمره نخواهید گرفت. توصیه می شود جهت اطلاعات بیشتر از مشاوران تخصصی تست زنی پنگوئن راهنمایی لازم را بگیرید.

 

تکنیک تست زنی

 

در تست زنی کنکور، علاوه بر این که شما باید دروس کنکور را مطالعه کنید، باید تکنیک تست زنی را نیز فرا گیرید تا هم بتوانید مدیریت زمان داشته باشید و هم بتوانید درصد بالایی در هر درس را کسب نمایید و در نتیجه رتبه خوبی را در کنکور سراسری کسب نمایید که ما در ذیل تکنیک های تست زنی را برای شما بیان نموده ایم:

  • سؤال ها را با دقت بخوانید و به کلمات کلیدی مانند همه، هرگز، درست ترین، نادرست، کمتر، بیشتر و…. توجه ویژه ای داشته باشید و می توانید زیر آن ها را خط بکشید.
  •  بهتر است قبل از نگاه کردن به گزینه های سؤال، پاسخ سؤال را حدس بزنید و در تست زنی کنکور موفق باشید.
  •  از روش حذف گزینه های اشتباه استفاده کنید و از زدن تست های شک دار بپرهیزید.
  • هر 4 گزینه را با دقت بررسی نمایید، زیرا در برخی موارد ممکن است گزینه ی 4 همه موارد یا هیچ کدام باشد.
  • تست ها به سه دسته ی تست ساده، تست وقت گیر و تست دشوار تقسیم می شوند. اول به سؤالاتی که می توانید آن را پاسخ دهید در وقت استاندارد آن اقدام نمایید و تست های وقت گیر و زمان بر را رها نمایید.
  •  از آن جا که پاسخ نامه جدا از پرسش نامه می باشد، حتماً بعد از هر پاسخ، شماره ی تست ها را در پاسخ نامه بررسی کرد تا اشتباهی نزنید و حتماً جواب درست را بعد از زدن تست در پاسخ نامه وارد نمایید.
  •  تمامی تست های آزمون را بخوانید و اگر به چند تا تست پشت سر هم نتوانستید پاسخ دهید نا امید نشوید چون ممکن است تست بعدی کنکور آسان تر باشد.
  •  در هنگام تست زدن، زمان بگیرید و در تست زنی کنکور مدیریت زمان داشته باشید.
  •  از سؤال های طولانی نترسید و با استفاده از روش تست زنی و تکنیک های تست زنی کنکور به سؤالات پاسخ دهید و درصد خود را افزایش دهید.

برای برنامه ریزی در گروه علوم ریاضی پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله برنامه کنکور ریاضی بزنید.

آموزش تست زنی

 

متأسفانه بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری، آموزش تست زنی مناسبی ندیده اند و از تکنیک های تست زنی اطلاعی ندارند و در نتیجه در هر درس درصد پایینی را در آزمون کسب می نمایند و در نتیجه رتبه خوبی را کسب نمی کنند. ما در ذیل نکاتی از آموزش تست زنی و شیوه های تست زنی را برای شما بیان می کنیم تا بتوانید با دقت و برنامه ریزی اصولی به موفقیت در کنکور دست یابید.

  •  تست های آموزشی درس های عمومی را 2 روز بعد از مطالعه ی درسی بزنید، تست زنی عربی، تست زنی ادبیات، تست زنی دین و زندگی و تست زنی زبان از تست زنی های کنکور عمومی می باشند. البته چند نمونه تست کم هم در زمان آموزش و مطالعه بزنید.
  •  هم زمان با مطالعه دروس اختصاصی، تست آموزشی هم بزنید و درصد نگیرید تا بتوانید به مطالب دروس اختصاصی مسلط شوید. توجه کنید برای تست زنی زیست با تست زنی ریاضی یا تست زنی فیزیک یا تست زنی شیمی و با سایر درس های اختصاصی، بعد از مطالعه، حتماً فاصله ی بین 10 ساعت الی یک روز را رعایت نمایید و برای خود درصد بگیرید و خود را ارزیابی نمایید.
  •  حتماً سؤالات را تحلیل نمایید و نقاط ضعف خود را تقویت نمایید و نقاط قوت خود را بهبود بخشید.
  •  حتماً تست ها را علامت گذاری کنید و تست هایی را که نزده یا درست زدید و یا اشتباه را با علامت های مختلف مشخص نمایید تا در مرورهای بعدی از آن استفاده نمایید.

آموزش تست زنی را از مشاوران و معلمان پنگوئن  بخواهید

 

تست خوانی

 

در هنگام بیان تکنیک ها و روش های تست زنی، برخی موارد تست خوانی هم بیان شد اما چون تکنیک های تست خوانی بسیار مهم در تست زنی کنکور هستند، نکات زیر را بیان می کنیم که از اهمیت بالایی برخوردار هستند:

  •  سؤال تست و گزینه های سؤال را با دقت و به درستی بخوانید.
  • به افعال مثبت و منفی هر سؤال دقت کنید و زیر آن خط بکشید، به طور مثال صحیح است و یا صحیح نیست.
  • کلمات و عبارات هر سؤال را با دقت بخوانید و گمراه نشوید.
  • کلمات مشابه ولی با معنی های متفاوت را با دقت بخوانید و بررسی کنید.
  • حتماً همه ی گزینه های تست را با دقت بخوانید و سپس گزینه ی صحیح را انتخاب نمایید.
  • حتماً سؤالات محاسباتی را با دقت بخوانید، به منفی، مثبت، ضربدر و تقسیم دقت کنید.

 

اگر می خواهید رتبه ی خوبی کسب کنید باید برنامه ریزی درسی مناسبی داشته باشید به همین دلیل در انتها پیشنهاد می کنیم به مقاله برنامه درسی برای کنکور هم سری بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 اگه سوالی داری بپرس، اگه نظری داری بگو...
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments